In bijna ieder bedrijf is een koffiehoek, waar collega’s kunnen bijpraten over het werk of kunnen kletsen over koetjes en kalfjes. De VNG heeft hiervoor het forum. Dit forum wordt niet gemodereerd. Zorg zelf dat je je netjes gedraagt. Wil je hier reageren of een discussie opstarten, bedenk dan gewoon op welke manier je zelf te woord gestaan wilt worden. Vind je dat een ander over de schreef gaat, dan kun je dat in een antwoord best duidelijk maken zonder te schelden. Veel plezier op ons forum!

RSS Feed: voor nieuwe berichten op het forum.
Chatten met andere bezoekers van de website kan in de MetaChat.

Welkom gast! Zoeken | Actieve onderwerpen | Leden | Aanmelden | Registreren

Openbrief namens de gebruikers van deze site aan de beheerders van deze site Options · View
zaanhoeve
Gepost: Saturday, March 06, 2010 4:50:32 PM

Rang: Advanced Member
Groep: Geregistreerd

***Update***

Zoals voorheen plaatst ik dit bericht op alle sites. Dit is niet om even leuk te cross posten, maar iedere partij heeft recht op dit bericht. Als de mod hier een gum door wilt halen staat het hem vrij. Wie ben ik…slecht een bezoeker op deze site.

Wij de groep hebben aangegeven anoniem te willen blijven, er naar vragen zal dan ook niet resulteren in een antwoord.

Hier een laatste update, voor zover het er nu naar uit ziet. Sommige partijen hebben de deur dicht gegooid via de fora en andere houden op de fora politiek correct de deur open maar achter de schermen dicht. Het heeft voor mij dus geen zin hier extra tijd in te steken. Dit is de hele waarheid waarin ik ook dingen vertel die één op één verteld zijn. Dit is niet netjes ben ik me van bewust. Het is ook niet mijn bedoeling geweest om “vriendjes” te maken maar de hobby vooruit te brengen door wel iedereen zijn problemen binnen hun team te proberen te begrijpen, maar geen leugens op te hangen. Maar het schetst wel hoe er met ONZE hobby word om gegaan.

Zoals sommigen roepen of ik iets verkeerds heb gedaan om Terracaches te lopen, loop ik ook Geocaches. Ik denk dat iedereen daar vrij in is. In mijn hobby kwam ik in contact met een groep Geocachers die graag samenwerking zagen tussen de verschillende sites. Op zijn minst de negatieve sfeer er uit. Natuurlijk is die groep niet representatief voor alle cachers in Nederland. Ik heb daardoor in overleg met hen het voortouw genomen. Dit was gedaan omdat de rest gewoon een kissie willen zoeken en af en toe bruikbare informatie willen vinden op de fora zonder eerst 100 negatieve/dubbelzinnige berichten te moeten doorlezen.

De groep heeft niet lopen zeuren op fora maar is gewoon via mij het gesprek aangegaan met de diverse sites. Juist om alle partijen in beweging te krijgen is er een openbrief op de fora gezet. Bewust dat dit veel discussies zou los maken zodat het moeilijk word om te negeren. Wij hebben dan ook de partijen gevraagd om de tafel te gaan zitten, open en onbevangen. Door mijn contacten en gesprekken wist ik dat er in elke site teams wel mensen waren die hier op tegen waren. Dit vind ik erg jammer want het lijkt mij dat je dure vrijtijd in een site steekt omdat je de gebruikers wilt helpen. Helaas blijkt voor vele status erg belangrijk. Maar gelukkig zijn er ook teamleden die werkelijk voor ons bezig zijn als gebruikers van de site en de mensen met de zelfde hobby.

Globalcaching en Geocachingzwolle waren met een week om en wilde om de tafel. Metacaching wilde in het begin alleen discuteren op hun eigen forum en het team van GCN verwees steeds naar Geoman die onbereikbaar was door privé omstandigheden. Na een toezegging van Geoman wou Metacaching toch om de tafel komen.

De afspraak was op zaterdag 6 februari in het AC restaurant in De Meern. Globalcaching was al aanwezig , Geocachingzwolle en Metacaching volgde al snel. Het wachten was op GCN. 5 minuten na start van de afspraak ben ik de vertegenwoordiger gaan bellen. Tot mijn verbazing zat hij al 10 minuten aan de tafel naast ons. Persoonlijk vond ik dit niet netjes. Het gesprek ging voortvarend en er kwamen positieve mogelijke samenwerkingen naar voren. Waaronder de contacten met natuurbeheerders. Om gezamenlijk een applicatie te bouwen waar je op een google-kaart kunt klikken waar je je cache wilt plaatsen. Je zou dan een pop-up krijgen met contact gegevens van de beheerder. Niemand is verplicht dat te gebruiken maar het zal wel een hoop gebruikers helpen. Ook een gezamenlijke noodlijst is besproken. Het opzetten van regio’s die de locale belangen behartigen zoals contacten met natuurbeheerders, locale events ondersteunen en wat verder bedacht kan worden. Een gezamenlijke twitter waar alle forum berichten in voorbij komen van alle sites. Dit scheelt dan weer voor de gebruikers een hoop klikken naar de verschillende sites.

Om dit overleg voort te kunnen zetten werd er gediscuteerd waar het overleg kon worden voortgezet. Een van de opties was Google wave en url/IP-adres alleen voor dit doeleinde waar dan een forum in geplakt zou worden. GCN opperde toen om daar het GCN forum voor te gebruiken. Hierop kwam wel het probleem dat de vertegenwoordiger van Globalcaching daar niet kon komen wegens een IP ban. Hierop werd er toegezegd door GCN dat deze zou worden opgeheven. Omdat GCN eens in de twee weken een overleg heeft met het team werd afgesproken om niets te communiceren voordat het hele GCN team op de hoogte was. In die tussentijd heb ik een verslag gemaakt die ik ter goedkeuring aan alle partijen heb rond gestuurd. Hierop hebben alle partijen op GCN na gereageerd dat het verslag te weinig vertelde. Dit heb ik aangepast en vervolgens weer rond gestuurd met de opmerking dat men bij geen reactie akkoord zou zijn met het verslag.

Globalcaching heeft na het overleg op 7 februari alle betrokkenen een uitnodiging gestuurd voor Google Wave. Na wat strubbelingen met instaleren was iedereen op GCN na aanwezig op Google wave. Vervolgens is zoals iedereen onderhand wel weet gerommeld met de rechten van de Broekkies. Door het niet reageren vanuit GCN via mail of site werden partijen argwanend. Wel IP ban of niet. In de tussentijd een proef met twitter getorpedeerd door het via twitter te laten afsluiten. Van de week kreeg ik zoveel speculaties over me heen over GCN dat ik gebeld heb. Hierin zijn dingen besproken. Het blijkt dat er een paar team leden zijn geweest, die tegen het opheffen zijn van de IP ban en als dat zou gebeuren zouden zij hun functie zouden neerleggen. Hierop is dus besloten dat de ip-ban gehandhaafd zou blijven. Ook GCN betreurd dat we achteraf niet gelijk op Google wave zijn gaan zitten. Maarja achteraf kun je met een kwartje de wereld over. Tijdens dit gesprek heb ik ook aangegeven dat ik het jammer vond dat er op de fora, door verschillende mensen het initiatief proberen te torpederen. Waaronder ik mijn irritatie uitsprak over Track Leader:
Quote:
Dit betekend dus dat de club van zwolle, terra caching en wat al niet meer, en zelfs de groep "verontruste"cachers waar ik er maar 1 van heb gezien, niet aan de vergader tafel zouden moeten plaats nemen.
. Dit is een schoffering van de partijen aan tafel. Hierop kreeg ik de reactie van Geoman dat hij TL niet kon. Ik heb ook gelijk nog eens een uitnodeging gestuurt naar het email adres waar ik vanaf het begin naar mail. Inmiddels heb ik gezien dat Geoman ook op Google wave is gekomen. Vervelende is alleen dat ik nog geen uur na dit telefoon gesprek een bericht krijg, “weet jij dat TL PR-man in van GCN?” . Hierop heb ik twee keer bij GCN om uitleg gevraagd om mij te vertellen dat of Geoman niet weet wat er in het team gebeurd of dat hij mij keihard zit voor te liegen. TL kan ik ergens nog wel begrijpen. Hij wilt wat betekenen voor de comunitie. Na een eerste afwijzing bij GCN er over mopperend bij Global, daar zijn diensten aanbieden en als daar voor bedankt worden Global zwart maken. Vervolgens heeft hij in december geprobeerd het initiatief over te nemen voor het gezamenlijke overleg. Nu is het hem gelukt om toch binnen te komen bij GCN. Een welgemeende van harte geluk gewenst van mijn kant. Tot op heden heb ik geen antwoord mogen ontvangen op mijn vragen. Eerst heb ik de vraag gesteld via de mail en daarna op het gesloten forum waar ik tot mijn verbazing een reply krijg van gewoon lid. Hoe gesloten is dat gesloten deel dan?

Ik wil toch ook wat positieve dingen melden. Geocachingzwolle is altijd positief geweest en is gelijk dingen gaan ontwikkelen. Ook Antoon van Metacaching was heel positief ondanks zijn beperkingen vanuit Metacaching. Wel vind ik de berichtgeving van Karelkraak dubbel om nu op het forum te roepen “ik ben en was tegen” (zijn goedrecht) maar achter de schermen wel aandringen het natuurbeheer te willen doen. Ook heb ik respect voor de Broekkies. Hij maakt van zijn hart geen moorkuil maakt zich daarmee niet overal geliefd maar heeft omwille van de gebruikers een hoop te slikken gehad. Zelfs zijn ban was voor hem geen issue tot het overleg op verzoek van GCN naar GCN ging. Ook heeft hij ondanks het verleden en nog steeds de uitingen van sommige teamleden van Metacaching , Antoon geholpen met een probleem in de progamma codering van Metacaching.

Mijn conclusie is dan ook dat er mogelijkheden zijn om mooie dingen te ontwikkelen waar de gebruikers wat aan hebben. Ze worden alleen gehinderd door mensen die haatdragend zijn, bang zijn voor status verlies en/of bang zijn voor verandering. Ik hoop vang harte dat zulke mensen verdwijnen zodat er mensen kunnen komen die wel openstaan voor de genoemde dingen. Tot die tijd ben ik buiten kissies zoeken en als men denkt mijn hulp te kunnen gebruiken om de hobby vooruit te brengen weet men mij wel te vinden.

Groetjes Kees
KarelKraak
Gepost: Saturday, March 06, 2010 8:05:14 PM

Rang: Member
Groep: Administratie

zaanhoeve wrote:

Wel vind ik de berichtgeving van Karelkraak dubbel om nu op het forum te roepen “ik ben en was tegen” (zijn goedrecht) maar achter de schermen wel aandringen het natuurbeheer te willen doen.

Ten eerste is dat mijn persoonlijke mening. Het team heeft anders besloten, so be it... Zo werkt dat in een team. Jawel, een team! Dat dat begrip niet bij iedereen bekend is is mij ondertussen meer dan duidelijk geworden.

Ten tweede zit ik niet aan te dringen. Ik heb aangegeven dat te willen doen omdat ik A. meer verstand heb van natuur(beheer) dan elke andere geocacher die ik ken en B. dat voor mij zo belangrijk is dat het niet in handen mag vallen van een gladde glijpaal met een eigen agenda.

Ten derde moet je hier geen zaken gaan aanhalen die op een ander forum gepost zijn.

Ik kan nog wel wat steken onder water geven over bepaald gedrag maar tot dat niveau verlaag ik me niet. Daar zijn anderen veel beter in...

Edit: zal me wel weer inhouden. Maar ik ben pisnijdig...
GeoWolf
Gepost: Saturday, March 06, 2010 8:25:34 PM

Rang: Administration

Beste Kees,

Wat een verhaal. Wat een gedraai. Vol verwikkelingen, verwijten en beschuldigend wijzende vingertjes. Niemand kan er nog een touw aan vastknopen, terwijl het allemaal zo simpel had kunnen zijn. Een groep cachers maakt zich zorgen en kan zich daar in alle openheid over uitspreken. Andere cachers kunnen daar in alle openheid op reageren en als blijkt dat er werkelijk ernstige problemen of meningsverschillen bestaan kunnen de sitebeheerders in alle openheid de koppen bij elkaar steken. Leuk, praten over onze hobby, daar zijn de fora voor. En de sitebeheerders kunnen eens samen gaan cachen en na afloop een pilsje pakken.

Nee, jij hebt er voor gekozen om er een spannend jongensboek van te maken. Een geheimzinnig gezelschap maakt zich zorgen over de ondergang van geocaching en roept op tot achterkamertjesoverleg op ‘hoog’ niveau om geoland te redden. Sorry, dat ik geen zin heb in deze spelletjes. Zoals verwacht schitterden de ‘verontruste geocachers’ tijdens het ‘topoverleg’ door afwezigheid. Ik denk er het mijne van, en gezien de gebeurtenissen van de afgelopen dagen vermoed ik dat mijn gedachten alles behalve uniek zijn. En jij maar draaien om nog geloofwaardig over te komen, waarbij je het ook nog nodig vindt links en rechts mensen een veeg uit de pan te geven.

Speel de volgende keer gewoon open kaart. Neem ons eenvoudige geocachers serieus en voer geen toneelstukjes op. Als je zaken ter discussie wilt stellen, doe dat dan in alle openheid zodat iedereen van alles op de hoogte is en zich een mening kan vormen. We zijn allemaal intelligente mensen die een HOBBY delen. Maak het toch niet zo ingewikkeld. Dat het initiatief van jouw geheimzinnige groepje is gestrand heb je alleen aan jezelf te danken. Met al je vaagheden en rookgordijnen heb je gezorgd voor een slechte start. Ga eens een paar weken lekker cachen en lees daarna je laatste verklaring nog eens. Je hebt er lang aan geknutseld en denkt dat je voor alles een sluitende verklaring hebt gevonden. Op mensen die het relaas nu onbevangen voorgeschoteld krijgen komt het echter heel GEKUNSTELD over, vol vaag- en tegenstrijdigheden, waarbij vooral eigen straatjes worden schoongeveegd. Lees het over een paar weken nog eens en je begrijpt precies wat ik bedoel. En, alsjeblieft, probeer je bij het schrijven van volgende ‘open brieven’ te realiseren dat je te maken hebt met VOLWASSENEN.

GeoWolf
Anc(h)or
Gepost: Sunday, March 07, 2010 12:30:12 AM

Blijkbaar is het niet verstandig om bepaalde zaken 'open' te behandelen. Ik krijg sterk de indruk dat het veel beter was geweest om dit in besloten kring vorm te geven en daarna pas naar buiten te komen. Nu zijn er meer negatieve dan positieve reacties naar boven gekomen, ondanks allerlei goede bedoelingen.

Wat is er mis met de voorstellen die er liggen? Wat heeft dat te maken met die groep anoniemen? M.i. is dat helemaal niet van belang! Tijdens het overleg zijn die ook helemaal niet ter sprake gekomen.

In dit hele verhaal hebben dragen de huidige discussies niet bij aan enige verbetering waar dan ook: Wie heeft dan het belang van 'de cacher' nog op het netvlies? Het zijn niet meer dan woorden......
GeoWolf
Gepost: Sunday, March 07, 2010 11:25:59 AM

Het IS in besloten kring vormgegeven en pas daarna in diverse ‘updates’ naar buiten gebracht. Door die beslotenheid en geheimzinnigheid krijgen mensen het gevoel dat hun mening niet telt en dat anderen voor en over hen beslissen. Dan wordt er gespeculeerd (vele tientallen berichten op de diverse fora) en ontstaat er wantrouwen. Net zoals mensen, heel terecht, twijfelen aan de goede bedoelingen van personen die anoniem wensen te blijven.

WIJ hebben het belang van ‘de cacher’ op het netvlies, net als alle andere geocaching-sites, die geheel gratis mooie en nuttige functies ter beschikking stellen aan de Nederlandstalige geocaching-gemeenschap. Eén van die functies is dit forum, waar de groep anoniemen eventueel anoniem maar wel in alle openheid alles aan de orde kan stellen. Dan ontstaat er in alle openheid een discussie die bijdraagt aan de verbetering van wat verbeterd moet worden.

Op de hamvraag ‘Wie zijn de anoniemen?’ krijgen we geen antwoord. Dan maar de volgende vraag, die minstens zo belangrijk is: ‘Wat moet er volgens de anoniemen verbeterd worden?’. De discussie is open. Niet op een besloten forum, niet op Wave of een ander verborgen en beperkt toegankelijk plekje, maar hier, op het metaforum, waar alle cachers met goede bedoelingen hun zegje kunnen doen.

Frank
zaanhoeve
Gepost: Monday, March 08, 2010 8:02:20 PM

hallo,

Ik kan Anc(h)or zijn bericht volledig onderschrijven.
gezien de post van Geowolf over de "boodschapper", voelt de groep zich niet geroepen om in discussie te gaan. Gaat de groep door met cachen en zoals zo vaak geroepen zijn de Nederlandse sites niet noodzakelijk. Het alleen fijn geweest als het wat vriendelijker in de geo wereld had geweest.
GeoWolf
Gepost: Monday, March 08, 2010 8:16:42 PM

Ja hoor, Kees. En toen kwam er een olifant met een lange snuit en die blies jouw mooie sprookje uit.
Remunj
Gepost: Tuesday, March 09, 2010 12:02:27 AM

Het initiatief was niet verkeerd, maar de olifant is hier schijnbaar veel sneller geweest dan op andere plaatsen. Hier is het sprookje al uit.

Geogroetjes Remunj
jandebehanger
Gepost: Tuesday, March 09, 2010 9:05:09 PM

Rang: Member

Remunj wrote:
Het initiatief was niet verkeerd, maar de olifant is hier schijnbaar veel sneller geweest dan op andere plaatsen. Hier is het sprookje al uit.

Zo meteen hobbelt het Evertzwijn ook nog door de porselijnkast heen achter de rollator.

Bewerkt om nog enige tiepvauten toe te voegen
Ergerlijk zijn de vele grote borden over begin en einde van hondenuitlaatplekken.
Alsof het gebruik van ruimte gebieden alleen nog maar draait om hondestront.

Gebruikers aanwezig in dit onderwerp
Guest

Ga naar:
Je kunt geen nieuwe berichten posten in dit forum.
Je kunt niet antwoorden op berichten in dit forum.
Je kunt geen eigen berichten verwijderen in dit forum.
Je kunt geen eigen berichten bewerken in dit forum.
Je kunt geen polls creëren in dit forum.
Je kunt niet stemmen op polls in dit forum.

Main Forum RSS : RSS

SoClean Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)