Welkom bij MetaCaching.nl! Wil je profiteren van alle functies en faciliteiten, dan alsjeblieft Aanmelden of Registreren.

Notificatie

Icon
Error

4 pagina's<1234>
Uit het veld
Diederikus
#21 Gepost : zondag 27 september 2015 23:36:51(UTC)
Diederikus

Rang: Advanced Member

Groep: Geregistreerd, Keurmeester, Dist Maintenance
Man

Bedankjes: 3
Werd 2 maal bedankt in 2 bijdrage(n)
Vanmiddag mijn plekje wezen ontdekken. Deel 1, deel 2.
GeoWolf
#24 Gepost : maandag 28 september 2015 00:14:05(UTC)
GeoWolf

Rang: Administration

Groep: Administratie, Geregistreerd, MC Lid, Keurmeester
Man

Bedankjes: 2
Werd 4 maal bedankt in 3 bijdrage(n)
Heerlijk leesvoer, op de late zondagavond. Ik kijk uit naar deel 3 en denk terug aan de tijd dat ik mijn logs ook moest opsplitsen omdat de aan authentieke loggers toebedeelde ruimte bij GC.com veel te krap bemeten is.
Diederikus
#25 Gepost : maandag 12 oktober 2015 00:12:48(UTC)
Diederikus

Man

Gisteren hebben we twee klimcaches gedaan. Hoewel beiden riante authentieke geocaches zijn, kan ik het toch niet echt als geocachen beschouwen. Theoretisch kunnen er goodies geruild en TB's geplaatst en meegenomen worden, maar de caches zijn dermate onhandig geplaatst, dat dit in de praktijk vrijwel nooit gebeurt.

Hier vinden jullie een brughangpoging.

De tweede cache was een boomcache. Omdat die premium is, maar even een kopie van het logje:

We starten vanaf de parkeerplaats bij de spijkvijver. Vanaf daar is het 1,2 km lopen met volle bepakking. Onderweg komen we een groep mensen tegen waarvan we in eerste instantie veronderstellen dat het vogelaars zijn. Vervolgens komen we mensen met honden tegen. Voornamelijk golden retrievers, als ik mij niet vergis. De honden zijn opvallend gedisciplineerd, er valt geen onvertogen blafje.

Halverwege komen we een parkeerplaats tegen die vol staat met auto's en hondenliefhebbers. Klaarblijkelijk hebben we niet op de slimste plaats geparkeerd.

Dan begint het kabaal van Robin Hood en zijn kornuiten horenderoren toe te nemen. Op gz vinden wij een imposante populier. We hebben heel wat moeite om de pijl door de appel te schieten, de bigshot is een centimeter of 40 tekort, zodat we het elastiek niet ver genoeg uit kunnen rekken. Na een aantal pogingen ondervangt ioHpeiH dit euvel door de bigshot op een boomstronk te zetten. Hierdoor wordt eindelijk de volle potentie van het apparaat benut, en ioHpeiH splijt de appel in twee.

Antarctica moet halverwege onverrichterzake terugkeren, want zijn voetlus staat niet goed afgesteld, Daarna doe ik een poging, maar de katrol snijdt steeds in mijn rechterhand. Heel vreemd, want deze samenstelling van hulpmiddelen gebruiken we altijd. Dus ook ik moet mijn poging halverwege staken.

Vervolgens doet ioHpeiH een poging. Eerst krijgt hij het aan de stok met een stelletje eikels, daarna wordt hij neergebeukt. Ook hij moet zijn poging halverwege staken. Typoo doet ook een poging, maar het nieuwe harnas drukt de lucht uit zijn longen, dus ook hij moet zijn streven afbreken.

Dan maakt Ant zich even boos, en hij logt voor ons allemaal. Hierna doe ik nog een poging met een kleinere katrol die niet in mijn hand snijdt. Eerst werk ik mij door de eikenbladeren, vervolgens door de beukenbladeren, best wel vreemd, aangezien de klimboom een populier is. Daarna zie ik diverse achtergelaten werptouwen in de boom zitten. Op driekwart van de hoogte ben ik door mijn krachten heen, mijn eerste poging heeft me teveel energie gekost. En dus moet ik ombouwen en weer zakken.

Op de terugweg komen we weer langs de honden, en het wordt duidelijk dat de "vogelaars" in werkelijkheid trainers zijn van jachthonden. Ze lossen een geweerschot, gooien een dooie eend omhoog, en de gouden terugbrengers moeten de eend vervolgens apporteren.

Terug bij de auto's genieten we nog even na met een bakje koffie. Masterchef, bedankt voor deze!

Volgende week BV 2!
GeoWolf
#26 Gepost : maandag 12 oktober 2015 12:43:43(UTC)
GeoWolf

Man

Verantwoord klauteren is nog een hele kunst en hier tempert nuchterheid bravoure. Met een authentieke touwladder de voor basale zangkunst essentiële onderdelen in de waagschaal stellen is een brug te ver.

Komend weekend hopelijk een été indien met de Keurmeesters. Trof je tijdens BV 1 De Pan in purperen pracht, BV 2 belooft een spektakel van herfstkleuren te worden. Een passend decor voor Mariadevotie en originele constructies. Hoewel de naam 'Stippelberg' wellicht anders doet vermoeden is klimgerei overbodig.
Diederikus
#27 Gepost : zondag 18 oktober 2015 19:51:29(UTC)
Diederikus

Man

Op bedevaart deel 1, deel 2
GeoWolf
#28 Gepost : zondag 18 oktober 2015 23:08:58(UTC)
GeoWolf

Man

Een keurmeesterlijk verslag van een tocht door één van Brabants mooiste en tevens minst bekende natuurgebieden. Virtuoze caches inspireren tot virtuoze verhalen en dat is voor mij ook waar het bij geocaching om gaat: elke plek heeft een verhaal, dat zich door de kracht van de verbeelding en de mogelijkheden van het GPS ontpopt als een avontuurlijke belevenis, die je in logs deelt met anderen. Als proefloper van Bedevaartcache 2 deelde ik het avontuur met Anc(h)or en door het relaas van Diederikus beleef ik het opnieuw.
Diederikus
#22 Gepost : zaterdag 24 oktober 2015 23:40:48(UTC)
Diederikus

Man

Oorspronkelijk gepost door: Diederikus Bekijk het oorspronkelijke bericht

Deel 3, deel 4
Diederikus
#23 Gepost : zaterdag 7 november 2015 23:33:52(UTC)
Diederikus

Man

Deel 3, deel 4

Deel 5.
GeoWolf
#29 Gepost : zondag 8 november 2015 00:59:04(UTC)
GeoWolf

Man

Vijf delen om als liefhebber van lezenswaardige lijvige logs mijn hart aan op te halen. Qua omvang vermoedelijk een unicum en record, maar voorzeker een waar logBOEK.
Diederikus
#30 Gepost : zondag 8 november 2015 13:55:12(UTC)
Diederikus

Man

Oorspronkelijk gepost door: GeoWolf Bekijk het oorspronkelijke bericht
Vijf delen om als liefhebber van lezenswaardige lijvige logs mijn hart aan op te halen. Qua omvang vermoedelijk een unicum en record, maar voorzeker een waar logBOEK.

Een log is natuurlijk in de eerste plaats een dankzegging aan de legger die tijd, geld en moeite heeft geïnvesteerd in zijn cache om geheel belangeloos anderen te vermaken.
Loggen is voor mij ook de loep waardoor ik naar de cache kijk. In deze tijd van groot is goed en veel is lekker zoek ik naar diepgang en ontwikkeling van de gevoeligheid voor het subtiele in plaats van de snelle bevrediging door het grove en oppervlakkige. Het log vergroot de kwaliteiten van de cache als het ware uit.

Een log is een statement, en daarmee een voorbeeld voor anderen. Een statement dat de infantilisering van de hobby niet zo vanzelfsprekend is als het lijkt. Dat “haast” haaks staat op vrijetijdsbeleving. Een legger van uitsluitend flutcaches zal nooit een fatsoenlijke log krijgen. Een mooi log moet je verdienen. Een mooie log is een stimulans voor de legger. Daarmee worden kwaliteitscaches geboren en in stand gehouden. Maar ook voor de andere cachers is het een voorbeeld. Zie bijvoorbeeld deze quote uit een log bij wijze lessen:
Aanhalen:
de Co ( tenminste zijn naam) werd voor het eerst "gesignaleerd" met een write note bij de Multi de Schat van de Suyderzee, toen wij een found it logden. Die beschrijving en benadering van geocachen was in die write note een zo andere aanpak van de hobby, dat we de Co bij die cache kwa loggen maar eens gevolgd hebben

Door mooie loggen ontmoet je gelijkgestemden. Zo zijn de oude en de jonge knarren ontstaan. Als de knarren hebben gelogd, dan weet de legger weer waarom hij ook al weer begonnen is met het leggen van caches.
Daarnaast ontstaat door het loggen een boek met reisverslagen en mooie herinneringen, waarin ik regelmatig blader.

Elders in dit draadje stelt GeoWolf:
Aanhalen:
Virtuoze caches inspireren tot virtuoze verhalen en dat is voor mij ook waar het bij geocaching om gaat: elke plek heeft een verhaal, dat zich door de kracht van de verbeelding en de mogelijkheden van het GPS ontpopt als een avontuurlijke belevenis, die je in logs deelt met anderen
En zo is het precies. Daarom zijn mijn logs bij de bedevaartcaches zoveel beter dan bij de cache die ik nu onderhanden heb. De huidige cache is een authentieke cache met een mooie route in de natuur, en alleen al dit eenvoudige feit maakt dat hij 60% van de caches achter zich laat. Maar het is een eenvoudige fietscache, met een eenvoudige listing, en met simpele tags bij de waypoints, en dat biedt maar weinig inspiratie voor een mooi log. Mijn pleidooi voor waypoints die meer zijn dan een simpele tag, moet precies in dit licht beschouwd worden. Een goed waypoint is voor mij een waypoint dat mij inspireert een goed log te schrijven. Een cache krijgt zo de logs die hij verdient.

Desondanks is ook deze legger zeer blij met de logs, zo heeft ze mij laten weten. Een log is uiteindelijk in de eerste plaats een aangelegenheid tussen cacher en legger.
Leden die dit onderwerp bekijken
Guest (24)
4 pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet reageren op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen enquêtes opstellen.
Je kunt hier geen enquêtes invullen.